Η άγνωστη ιστορία του Sega Smash Pack για το Dreamcast

Το 1999 η Sega κυκλοφόρησε την τελευταία της κονσόλα, το Dreamcast. Η κονσόλα είχε πολλά προβλήματα που την χαντάκωσαν και ένα από αυτά ήταν η ευκολία που μπορούσες να τρέξεις αντίγραφα των παιχνιδιών της.

Θυμάμαι ακόμη την στιγμή που έβαλα το Boot CD της Utopia, το οποίο μας καλωσόριζε με μια περίεργη εικόνα και μας προέτρεπε να βάλουμε το πειρατικό παιχνίδι και να το τρέξουμε. Τόσο απλά και φυσικά ήταν κάτι το επαναστατικό για την εποχή (και τώρα αν έβγαινε ένα Boot CD για το PS4 για παράδειγμα, πάλι επαναστατικό θα ήταν). Αργότερα το Boot CD ενσωματώθηκε στα πειρατικά παιχνίδια και έτσι έτρεχαν σαν τα αυθεντικά, χωρίς να χρειάζεται να κάνεις κάτι παραπάνω από την μεριά σου.

Η πιο διάσημη ομάδα για τα παιχνίδια του Dreamcast ήταν η Echelon, η οποία και βρίσκονταν πίσω από τα περισσότερα releases (μαζί με την Paradox). Η Echelon είχε γίνει γνωστή και για ένα άλλο παιχνίδι που κυκλοφόρησε, το Sega Smash Pack, το οποίο ήταν στην ουσία ο επίσημος emulator της Sega για το Master System και σε αυτό θα αναφερθούμε σήμερα.

Το Sega Smash Pack: Volume 1 όπως ονομαζόταν, κυκλοφόρησε για το Dreamcast της 31 Ιανουαρίου 2001 και μόνο στην Αμερική. Περιελάμβανε 12 παιχνίδια του Mega Drive (Genesis στην Αμερική) και ήταν το τελευταίο παιχνίδι που κυκλοφόρησε η Sega για το Dreamcast, μάλιστα την ίδια ημέρα ανακοίνωσαν το τέλος του. Τα παιχνίδια που περιείχε το πακέτο ήταν:

Altered Beast Columns Golden Axe Phantasy Star II The Revenge of Shinobi Sega Swirl Shining Force Vectorman Sonic the Hedgehog Streets of Rage 2 Virtua Cop 2 Wrestle War Virtua Cop 2 (η έκδοση του PC που υποστήριζε και το light gun).

Η Echelon δεν κυκλοφόρησε μόνο το πακέτο, αλλά βρήκε και τρόπο για το πως μπορούσες να φτιάξεις το δικό σου πακέτο με τα παιχνίδια της επιλογής σου. Μάλιστα είχε κυκλοφορήσει και πλήρες πακέτο με όλα τα παιχνίδια του Mega Drive.

E  C  H  E  L  O  N  -  Proudly Presents:

      Game.....: Sega Smash Pack ROM Loader (C) Echelon / Sega

      Origin...: USA - NTSC           -  Filename.....: E-SMPKRL.ZIP
      Released.: February 5th, 2001   -  Format.......: -
      Platform.: Sega Dreamcast (DC)  -  CD(s)........: -
      CD1 Info.: - / -                -  Ripped.......: -

    - --- Release Notes ------------------------------------------------>

    As we said in our previous release of Sega Smash Pack Volume 1, we
    were working on a simple menu system for an end-user to load his
    own Sega Genesis ROMs. Well, here it is! This menu system allows you
    to burn your own Sega Genesis ROMs onto a CD and have a nearly
    perfect Sega Genesis Emulator (albeit sound). Please check out the
    README.TXT file included in this ZIP for more information on how
    to burn this and so on.

Πολλοί είχαν αναρωτηθεί πως τα είχαν καταφέρει και φυσικά για τις ικανότητες της ομάδας. Στο αρχείο .nfo του release, ευχαριστούσαν κάποιον "θείο Sonic" κάτι που έκανε πολλούς να το ψάξουν περισσότερα.


    - Yes, this pack is based off an emulator that Sega coded.

    - The emulator requires a lot of tweaking to get games that are not
      included on this pack to run correctly.

    - If we have time for it, we will probably do this tweaking over
      the next few days and release a menu system to launch your own
      ROM's and burn them to a CD.

    - For all of those wondering, the DC console that comes with this
      pack (when you buy it!) DOES play MIL CD's / copies.

    - You will all probably be wondering how to exit out of a game once
      you start it, simply press A+B+X+Y simultaneously, then hit Start
      to return back to the menu system.

    - Regards to Uncle Sonic for his help, you know for what!</code>

Χρόνια αργότερα αποκαλύφθηκε ότι είχαν βοήθεια και μάλιστα εκ των έσω. Στο dir του Sega Smash Pack υπήρχε ένα αρχείο με την ονομασία "ECHELON.TXT." Όταν το άνοιγες, είχε μέσα οδηγίες από τον προγραμματιστή του emulator όπου εξηγούσε στους πειρατές πως μπορούν να τρέξουν ένα παιχνίδι στον emulator.


Let me give you a few bits of info:

- I emulate a U.S. Genesis, including territory lock-out.
- ".sga" files are standard Genesis/Megadrive ".bin" files renamed.
- The emulator is looking for some parameters to be passed via Ginsu.
If you don't know what that is, you'll figure it out:

MDE_US.BIN ALTBEAST.SGA MODE2 SKIP0 SOUND0

MODE0 = standard, fastest video mode settings
MODE1 = slower, supports some extra features
MODE2 = slowest, includes window layers (used by some games)
MODE4 = same as MODE0 with background skewing

SKIP0 = no sprite skipping until maximum reached
SKIP1 = moderate sprite skipping, used to prevent major slowdown
SKIP2 = maximum sprites skipped

SOUND0 = standard sound emulation
SOUND1 = sound tempo increased

And don't forget to pay your respects to Uncle Sonic.
Sony just doesn't get it.

- Gary

Φαίνεται ότι γνώριζαν ότι δεν θα βγει κάποιο νέο παιχνίδι για την κονσόλα και ήθελαν έτσι να κρατήσουν τον emulator ζωντανό.

Στο τέλος του αρχείου, υπήρχε το όνομα Gary. Κάποιοι που το έψαξαν τον εντόπισαν στα credits του Sega Smash Pack και ήταν ο προγραμματιστής του emulator, ο Gary Lake, ο οποίος σύμφωνα με την σελίδα του στο linkedin, έχει εργαστεί επίσης στην Capcom, Midway Games, Electronic Arts και τώρα εργάζεται στην Warner Bros.